Het dagelijks leven bestaat uit kleine leermomenten. Deze momenten vertalen we bij de Open Doors academy naar commerciële kansen door creatief te kijken naar de uitdagingen van het ondernemerschap zoals sales, acquisitie en ambassadeurschap.
Val je in de categorie ‘ondernemer’ of ‘kikker’? In deze blog licht uit de theorie achter de blog toe. We worden dagelijks geconfronteerd met kleine verandering, die over langere tijd een enorme impact hebben.
Pasgeleden stond ik als gastspreker op het event ‘I fXcked Up and Survived’ in Breda. De naam sprak mij enorm aan. Ik heb het namelijk zelfs soms behoorlijk verknalt als ondernemer. Lees in deze blog meer over mijn Fxcked Up momenten.
Ik krijg persoonlijk keuzestress van cadeautjes kopen rond de feestdagen. Wat is nu het goede cadeau voor m’n schoonouders of voor m’n partner? Gelukkig weet ik voor jou wel een mooi cadeau voor onder de virtuele kerstboom. Wat te doen bij keuzestress!
‘Als er één schaap over de dam is, dan volgen er meer’. Maar ondernemers zijn geen schapen en het leven is niet zwart/wit. Wat maakt een ondernemer dan een zwarte schaap?
Het ‘2 keuze-principe’ maakt het verschil of je klant jouw offerte in de prullenmand of in de opdrachten map plaatst. Dankzij deze techniek kun je sturen op waar je offerte beland.
Ik ben een ras-chaoot en mijn eerste presentaties waren echt niet te volgen voor mijn publiek. Tot ik storytelling ontdekte. Dit is nu een vast onderdeel van de training ‘ondernemen met winst’.
Wanneer je goed luistert en doorvraagt naar de achterliggende behoefte van je klant creëer je een sneeuwbaleffect. Klantenbinding, het begint klein maar heeft een enorm positief effect op terugkerende opdrachten.